Veel gestelde vragen
Waar is mijn levering?
Als je voor 16:00 uur bestelt wordt je bestelling binnen 2-4 werkdagen geleverd.
Je kunt de huidige status van je bestelling volgen onder “Mijn bestellingen” in Mijn account.
Nadat je iets in de webshop hebt gekocht, wordt je bestelling naar ons magazijn gestuurd. Bij “Mijn bestellingen” wordt de bestelling gemarkeerd als “In behandeling”.
De verwerking in het magazijn duurt doorgaans één tot twee dagen.
Zodra ons magazijn je pakket aan de koerier overhandigt, verandert de status in “Mijn bestellingen” naar “Verzonden”. Op dat moment ontvang je van ons een e-mail die je toegang geeft tot Verzending volgen.
Onze koeriers bezorgen je pakket meestal binnen één tot twee dagen. In totaal zal je pakket 2-4 werkdagen onderweg kunnen zijn.
Neem contact op met onze klantenservice als we je niet hebben kunnen helpen.
Waarom is mijn bestelling nog niet verzonden en nog steeds "In behandeling"?
Is je bestelstatus na meer dan 2 werkdagen niet gewijzigd?
Het kan voorkomen dat het langer dan verwacht duurt om een levering samen te stellen en te verpakken. Wij betreuren deze vertraging ten zeerste.
Meestal word je per e-mail op de hoogte gesteld van een mogelijke vertraging.
Ook bij vertragingen zullen je bestellingen in de meeste gevallen ons magazijn uiterlijk 4 werkdagen na het plaatsen van de bestelling verlaten en op de vijfde werkdag geleverd worden.
Helaas kunnen we je noch in de webshop, noch in het callcenter precies vertellen hoelang de verwerking in het magazijn exact zal duren.
Zodra de levering het magazijn verlaat, ontvang je per e-mail een verzendbevestiging. Daar vind je een link waarmee je je pakket kunt volgen.
In het gedeelte “Mijn bestellingen” in “Mijn account” verandert de status van je levering van “In behandeling” naar “Verzonden”.
Als de verwachte leverdatum niet acceptabel is voor jou, begrijpen we dat volledig.
In dat geval kun je weigeren de goederen in ontvangst te nemen of de levering na acceptatie retourneren.
Beide manieren zijn uiteraard kosteloos voor jou.
Als je de goederen al betaald hebt, zullen we je het volledige bedrag binnen 3 werkdagen na ontvangst van de retourzending terugbetalen.
Waar is de rest van mijn bestelling?
Bij grote of omvangrijke artikelen kan de levering over meerdere pakketten worden verdeeld. In je verzendbevestiging vind je het verzendnummer voor elk pakket, dat kan worden gebruikt voor het volgen van de verzending.
Je kunt de huidige status van je zending zien aan de hand van het betreffende zendingsnummer op onze Afleverstatuspagina.
Mijn levering is beschadigd, wat kan ik doen?
Als je een defect artikel hebt ontvangen, vul dan ons Contactformulier in zodat onze kwaliteitsafdeling de schade kan controleren.
Gooi het item niet weg voordat je een reactie van ons hebt ontvangen.
Als alternatief kun je de goederen naar ons terugsturen. Gebruik hiervoor de retourbon in je pakket. Meer informatie over je Retourmogelijkheden.
Waar is mijn factuur?
Maxi Zoo zal je per e-mail informeren over de verzending van je bestelling. Aansluitend ontvang je de factuur eveneens per e-mail.
Voor andere betaalmethoden zoals PayPal of creditcard ontvang je de factuur per e-mail rechtstreeks van ons.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Je kunt je goederen binnen 30 dagen gratis retoursturen als het je niet bevalt of als ze defect zijn, gebruik dan het retouretiket in je pakket.
Je vindt alle informatie over Retourmogelijkheden hier.
Levering
Bezorgstatus
Zodra je bestelling het magazijn heeft verlaten, informeren wij je per e-mail over de verzending van de goederen. In de verzendbevestigingsmail vind je de trackingnummers voor het volgen van je bestelling. Via de Afleverstatuspagina van Maxi Zoo kunt je deze volgen. Houd er rekening mee dat de gegevens van jouw bestelling pas op het moment dat de goederen worden verzonden elektronisch naar DPD worden verzonden, daarom kan de zending pas een paar uur later worden gevolgd.
Levertijden en opties
Leveringen zijn alleen mogelijk binnen België.
Op dit moment leveren wij standaard artikelen zoals voer en kattenbakvulling bij bestelling tot 16.00 uur binnen 2-4 werkdagen via DPD. Je krijgt een Verzendbevestiging per e-mail, wanneer de bestelling naar je onderweg is. Levering aan afhaalwinkels en servicepunten is momenteel niet mogelijk. Afhankelijk van hoe zwaar of hoe groot de artikelen zijn, kan het nodig zijn om het in meerdere pakketten op te delen.
Verzending via transportbedrijf:
Omvangrijke artikelen worden doorgaans via transportbedrijven verzonden; voor deze producten gelden mogelijk afwijkende levertijden, die je kan vinden op de betreffende productdetailpagina.
Je wordt via het bedrijf zelf gecontacteerd om een afleverdatum af te spreken. (Je werd op de besteloverzichtspagina gevraagd om je telefoonnummer in te voeren).
Je vindt alle informatie over verzend- en betalingsmogelijkheden hier
Goederen ontbreken/gedeeltelijke levering
In sommige gevallen wordt je bestelling opgesplitst in meerdere leveringen zodat je in plaats van één hele levering meerdere deelleveringen ontvangt.
Artikelen worden opgesplitst in meerdere pakketten omdat ze te groot of te zwaar zijn voor één pakket. Je ontvangt een verzendbevestiging per e-mail wanneer de bestelling naar je onderweg is. Deze verzendbevestiging vermeldt de items die in het pakket zitten.
Omvangrijke artikelen worden meestal via een transportbedrijf verzonden. Het kan voorkomen dat je een deel van je bestelling via standaard verzending per koerier ontvangt en een deel via een transportbedrijf.
Als we een deel van je bestelling op dit moment niet kunnen leveren, word je hiervan per e-mail op de hoogte gesteld.
Beschadigde of defecte goederen
Tijdens het transport kan bijvoorbeeld een stoot in de doos ervoor zorgen dat blikjes worden samengedrukt en deuken ontstaan. Als er geen verdere schade aan een gedeukt blik is, zoals een opening of overdruk, kan het voer veilig worden gegeven aan je dier.
Heb je een defect artikel ontvangen, vul dan ons contactformulier in zodat onze kwaliteitsafdeling de schade kan onderzoeken. Gooi het item niet weg voordat je reactie van ons hebt ontvangen. Meer informatie vind je hier.
Klachten en retour
Retour en retourzendingen
Als de artikelen je niet bevallen of als ze defect zijn, kun je ze binnen 30 dagen terugsturen. Bij je pakket zit een retourbon, die je voor het retourneren kunt gebruiken. Het verzendklare pakket kan in een filiaal, verkooppunt of servicepunt van de koerier worden afgegeven.
Je vindt een overzicht van de DPD-vestigingen bij je in de buurt hier.
Zodra je retourzending in het magazijn is ontvangen, ontvang je automatisch een rekeningcorrectie in de vorm van een creditnota. Bij de betaalmethoden PayPal of creditcard wordt het tegoed automatisch door Maxi Zoo naar je overgemaakt.
Je vindt alle informatie over je retourzending hier.
BELANGRIJK: je artikel komt uit de voorraad van de Maxi Zoo-webshop en niet uit de voorraad van een fysieke Maxi Zoo winkel. Het moet steeds naar hetzelfde magazijn worden terug gestuurd. Om die redenen – de traceerbaarheid van het artikel, en voorraadbeheer – kan het artikel niet worden afgegeven in een Maxi Zoo winkel in België.
Klachten
Heb je een klacht of garantieclaim?
Je vindt alle informatie over hoe je verder moet gaan op onze pagina Terugsturen
Houd er rekening mee dat het onderzoek van je klacht kan leiden tot langere wachttijden en dat wij zelf of de fabrikant moet(en) controleren of de klacht geaccepteerd wordt of niet.
Kostenvergoeding
Zodra je retourzending in het magazijn is ontvangen, ontvang je automatisch een rekeningcorrectie in de vorm van een creditnota.
Bij de betaalmethode PayPal of creditcard wordt het tegoed automatisch door Maxi Zoo naar je overgemaakt.
Je vindt alle informatie over je retourzending hier.
BELANGRIJK: producten besteld op de webshop maxizoo.be kunnen niet terugbetaald of omgeruild worden in een fysieke Maxi Zoo winkel. Terugbetalingen of omruilingen worden uitsluitend afgehandeld door de afdeling Klantenservice of door het artikel met de retourbon terug te sturen.
Betaling
Betaalmethodes
We bieden de volgende betaalmethoden voor je aankoop in de webshop:
- Payconiq
- Bancontact
- PayPal
- Kredietkaart
Meer informatie vind je hier.
Betalingsherinnering ondanks betaling of retour
Als je ondanks een gedane betaling of een retourzending een betalingsherinnering van Maxi Zoo ontvangt en bij de laatste bestelling met Bancontact, Payconiq, PayPal of creditcard hebt betaald, neem dan contact op met onze klantenservice.
Bestelling
Minimale bestelwaarde en verzendkosten
De minimale bestelwaarde voor je aankoop op maxizoo.be is € 15,00 (inclusief btw).
Tot een bestelwaarde van € 49,00 rekenen wij € 2,99 verzendkosten. Vanaf € 49,00 is de verzending van je bestelling gratis. Houd er rekening mee dat alleen leveringen binnen België mogelijk zijn.
Tegoedbonnen
We bieden continu tegoedbonacties, wedstrijden en productacties aan. Kies uit verschillende leuke acties. Houd er rekening mee dat je slechts één tegoedbon per bestelling kunt invoeren.
Tegoedbonnen zijn soms alleen geldig voor bepaalde producten of categorieën en niet voor alle artikelen in de winkelwagen. De “nieuwe klant”-voucher is alleen geldig voor je eerste online bestelling. Om van de voucher te profiteren, moet je je registreren nadat je in de winkelwagen op “Afrekenen” hebt geklikt.
Registratie en inboeken nadat de aankoop is voltooid is helaas niet mogelijk, dus grijp je kans en maak een klantenaccount aan. Helaas is het om technische redenen niet mogelijk om online tegoedbonnen in de winkel in te wisselen.
Houd er rekening mee dat vouchers niet achteraf kunnen worden ingevoerd. Neem voor je bestelling contact met onze Klantenservice op als je nog vragen hebt over het inwisselen van tegoedbonnen
Verzend- en leveringsmogelijkheden
Leveringen zijn alleen mogelijk binnen België.
Standaard verzending: wij bezorgen momenteel met DPD.
Levering aan pakketshops en -punten is momenteel niet mogelijk. Afhankelijk van hoe zwaar of hoe groot de artikelen zijn, kan het nodig zijn om het in meerdere pakketten op te delen.
Verzending via transportbedrijf:
Sommige artikelen worden via een transportbedrijf geleverd. Je wordt op de overzichtspagina van de bestelling gevraagd je telefoonnummer in te voeren, zodat de koerier een afleverdatum met je kan afspreken. Houd er rekening mee dat het transportbedrijf alleen aan de stoep levert. Het transport naar de uiteindelijke locatie dien je zelf te regelen.
Je vindt alle informatie over verzend- en betalingsmogelijkheden hier.
Betalingsmogelijkheden
We bieden de volgende betaalmethoden voor je aankoop in de webshop:
- PayPal
- Creditcard.
Meer informatie vind je hier.
Factuur
Bij betaalmethode PayPal of creditcard ontvangt je de factuurmailing met het factuurdocument als pdf ter informatie van Maxi Zoo wanneer de goederen worden verzonden.
Als je geen e-mail hebt ontvangen, kijk dan in je spambox of onder advertenties of je een e-mail hebt ontvangen van de Maxi Zoo-webshop.
Je kunt jouw factuurbedrag en het ordernummer op elk moment bekijken in Mijn account > Mijn bestelling.
Als je vragen hebt over facturen dan staat onze klantenservice voor je klaar.
Mijn account
Alles in één oogopslag
In “Mijn account” vind je alle gegevens met betrekking tot je bestelling en je dier:
- Beheer aflever- en factuuradressen
- Wijzigen wachtwoord en e-mailadres
- Bestelstatus en eerdere bestellingen bekijken
- Eenvoudig je favoriete en opgeslagen artikelen opnieuw bestellen
- Voer informatie over jouw huisdier in
Je gegevens zijn bij ons veilig. Alle informatie over gegevensbescherming vind je hier
Je kunt je op elk moment opnieuw registreren of inloggen op Mijn account.
Registratie en inloggen
Aanwijzing en registratie
Je kunt je voor of tijdens je bestelling bij Maxi Zoo registreren.
Voer bij het registreren je e-mailadres en een wachtwoord in.
Zorg ervoor dat je het juiste e-mailadres invoert, anders kun je niet meer inloggen en ontvang je geen e-mail wanneer je je bestelling bevestigt of wanneer je bestelling wordt verzonden.
Voor aanmelding of registratie
Wachtwoord vergeten
Als je je wachtwoord vergeten bent, dan kun je dit altijd via Wachtwoord vergeten resetten. Je ontvangt dan een e-mail met een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.
Om technische redenen kan het enkele minuten duren voordat de e-mail wordt afgeleverd. Als je geen e-mail ontvangt, raadpleegt dan de spam- of advertentie-instellingen
Wachtwoord wijzigen
Je kunt eenvoudig je bestaande wachtwoord in Mijn account veranderen:
- Log met je bestaande wachtwoord in op Mijn account
- Klik op “Mijn gegevens”
- Klik op het doorgekruiste wachtwoord en voer je nieuwe wachtwoord in.
E-mailadres
In de webshop van Maxi Zoo log je niet alleen in op Mijn account met je e-mailadres, maar je ontvangt ook alle communicatie met betrekking tot je bestelling op het opgegeven e-mailadres. Daarom moet je ervoor zorgen dat je het correcte en actuele e-mailadres invoert.
De wijziging van je e-mailadres kun je in Mijn account uitvoeren:
- Log daarvoor zoals gewoonlijk in op “Mijn account”
- Klik op “Mijn gegevens”
- Klik op de link “Mijn gegevens”
- Voer je nieuwe e-mailadres in. Zorg ervoor dat het e-mailadres correct is, anders kun je niet meer inloggen op “Mijn account” of e-mails over je bestelling ontvangen.
Als het nieuwe e-mailadres ook voor Newsletters moet gelden, moet je deze wijzigingen ook op de pagina met interesses voor je Newsletter invoeren. Klik hiervoor in je Newsletter op de link “Profiel bewerken” en voer onder aan de pagina het nieuwe e-mailadres in.
Mijn account en gegevens verwijderen
Alle informatie en details over de gegevens die wij in het kader van de handelsrechtelijke bepalingen opslaan, vind je in onze Privacyverklaring.
Als je je gegevens en je klantaccount toch wilt verwijderen, log dan in op Mijn account, ga naar “Mijn gegevens” en volg daar de instructies om je gegevens te verwijderen.
Overige
Kunnen stempelkaarten overgezet worden op de Maxi Zoo-app?
De stempelkaart kan gebruikt worden t.e.m. 31.08.2023. Het is niet mogelijk om stempelkaarten over te zetten op de app.
De lanceringskorting Friends is een volledig nieuw mechanisme met een standaardkorting van 5% bij elke aankoop. Je hoeft niet langer te sparen om te kunnen genieten van korting. Na het activeren van Friends kan je onmiddellijk genieten van 5% korting bij elke aankoop.
Meer informatie vind je in de algemene voorwaarden.
Acties voor onze klanten
Je vindt altijd aantrekkelijke producten en aanbiedingen in onze webshop of je favoriete winkel.
Ons Online Team en onze winkelteams doen hun best om onze klanten van dienst te zijn en kwaliteitsproducten aan te bieden. Aangezien het productaanbod en dus de aan- en verkoopprijzen van de winkels en de webshop kunnen verschillen, komt het echter vaak voor dat promoties of kortingen uitsluitend geldig zijn op de webshop van maxizoo.be of daarentegen uitsluitend in de fysieke winkels van Maxi Zoo België. De voorwaarden van deze aanbiedingen worden altijd duidelijk aangegeven. Prijsvergelijking is niet mogelijk.
Actuele acties, wedstrijden, kortingen en acties vind je > hier
Het is het beste om je direct aan te melden voor onze Newsletter om geen aanbiedingen meer te > missen.
Maxi Zoo-winkels
Het assortiment van de winkels kan verschillen van de webshop. Dit is hoofdzakelijk te wijten aan de verschillende inkoopvoorwaarden en opslagcapaciteiten tussen beide.
Je kunt het best de winkel bellen als je zeker wilt weten dat het artikel dat je zoekt daar beschikbaar is.
Je vindt de Maxi Zoo-winkels bij je in de buurt hier.
Samen sterk voor dieren > helpen en ondersteunen
Samen sterk voor dieren in nood – met dit initiatief geven we dierenliefhebbers de kans om met kleine gebaren geweldige dingen te bereiken.
Wil je helpen?
Maxi Zoo laat zien hoe gemakkelijk het is om op te komen voor dieren in nood en de mens-dierrelatie. Ontdek samen met ons talloze mogelijkheden om je betrokkenheid bij dierenbescherming te tonen en begeleid andere betrokken helpers bij hun werk.
Je vindt informatie onder Donatiebox
Ons assortiment
We hebben meer dan 8.000 artikelen voor je lieveling in de webshop verzameld.
Het assortiment van de winkels en de webshop kan verschillend zijn.
Blader door onze categorieën of ontdek meer over huidige aanbiedingen.
Onze exclusieve Maxi Zoo-merken zoals Select Gold of Dogs Creek voor honden, katten en vele andere dieren vind je onder Maxi Zoo-merken.
VET diëten
Bij Maxi Zoo bieden wij een breed assortiment VET-voeding voor honden en katten.
Er zij op gewezen dat volledige diervoeders de diergeneeskundige behandeling slechts kunnen begeleiden en niet vervangen. Wij raden u daarom aan voor gebruik of verlenging van de gebruiksduur het advies van een dierenarts in te winnen.
- Het voeren van diergeneeskundig dieetvoer mag alleen plaatsvinden na overleg met een dierenarts.
- Tijdens het voeren van diergeneeskundig dieetvoer dient minimaal elke 6 maanden een dierenarts te worden geraadpleegd voor controle (frequenter indien nodig, stem af met u dierenarts).
- Als de toestand van het huisdier tijdens het eten verslechtert moet onmiddellijk een dierenarts worden geraadpleegd.
- Door het geselecteerde dieetvoer te selecteren en in je winkelwagen te plaatsen, bevestig je dat je bovenstaande informatie hebt gelezen en begrepen.
Newsletter
Onze Maxi Zoo-newsletter brengt je op de hoogte van de laatste acties en aanbiedingen. Je kunt je hier eenvoudig aanmelden. Je ontvangt dan een e-mail met een bevestigingslink waarop je moet klikken. Pas dan ben je aangemeld voor de newsletter! Als je jezelf voor de eerste keer hebt aangemeld, ontvang je na bevestiging van de newsletter een registratietegoedbon.
Je kunt de gegevens van je persoonlijke profiel bijwerken door op de link “Mijn voorkeuren” in het onderste gedeelte van de newsletter te klikken. Je kunt bijvoorbeeld je interesses invoeren om de juiste aanbiedingen te ontvangen of jouw e-mailadres wijzigen. Als je jezelf wilt uitschrijven, kun je dat doen via de link onderaan in elke newsletter.
Schrijf je hier in voor onze newsletter en geniet van vele voordelen.
Privacy
Alle details over gegevensbescherming zijn te vinden in onze Informatie over gegevensbescherming.
Onze service
Bespaar nu 5% bij elke aankoop. Alles wat je wilt weten over Maxi Zoo-friends vind je hier.
Hebben we je vraag niet kunnen beantwoorden? Neem persoonlijk contact met ons op!
Onze klantenservice helpt je graag verder en zal je vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Of bel ons: 03 80 80 447
Maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur