• Winkels
  • Mijn bestellingen
  • Winkelmandje

Retourzending

Bij ons koop je heel comfortabel en willen we dat ook retourneren probleemloos verloopt. Naast het wettelijke annuleringsrecht bieden we je daarom de gelegenheid een artikel binnen 30 dagen te retourneren als dit je niet bevalt.

Selecteer het type retourzending van het artikel

 

1. Retourneren van online bestelling binnen 30 dagen - retourbon voorhanden

Met de retoursticker die in het pakket zit kun je het artikel gratis retourneren. Wanneer er in de originele zending een retouretiket zit, ga dan als volgt te werk:

 

 

1

Verpak het artikel

Verpak het artikel/de artikelen in de originele verzenddoos of een stevige kartonnen doos.

Zorg ervoor dat je alle oude adresetiketten verwijdert/onherkenbaar maakt en plak het retouretiket op de verpakking.

2

Retour versturen

Geef het pakket af bij een pakketpunt of bij de DPD-bezorger.

Hier vind je DPD-locaties bij jou in de buurt waar je je pakket kunt afgeven. Vind DPD-locaties

3

Retouren en restitutie

Bij levering ontvang je een ontvangstbewijs. Je kunt het bijbehorende ontvangstnummer gebruiken om je retourzending via de DPD Online-Portal te volgen.

Zodra we je retourzending hebben ontvangen, ontvang je een bevestiging van ontvangst per e-mail.

Zo gaat het verder

  • Zodra je retourzending in het magazijn is ontvangen, ontvang je automatisch een factuurcorrectie in de vorm van een creditnota.
  • Bij de betaalmethoden PayPal of creditcard  wordt het tegoed automatisch door Maxi Zoo naar je overgemaakt.

Zie voor meer informatie FAQ

2. Retourneren van online bestelling binnen 30 dagen - retourbon niet voorhanden

Alleen met de retoursticker van Maxi Zoo is het retourneren gratis. Wanneer er in de originele zending geen retouretiket zit, ga dan als volgt te werk:

 

Retourstickers aanvragen

  • Vind het bestelnummer van de levering of artikelen die je wilt retourneren. Je kunt deze vinden in de bevestigingsmail voor de bestelling die je van ons hebt ontvangen of in Mijn account
  • a) Neem contact op met onze klantenservice om een retourbon te ontvangen voor het bestelnummer in kwestie.

 

3. Retourneren van een online bestelling door een verzendbedrijf

Bijzonderheden bij het bezorgen via verzendbedrijven

Bij grote artikelen, zoals aquaria, die we via een verzendbedrijf bij je hebben bezorgd, vragen we je met betrekking tot het retourneren contact op te nemen met onze klantenservice en een afspraak te maken over het ophalen van de producten:  03 80 80 447 (maandag t/m vrijdag van 9.00 uur tot 18.00 uur).
Gelieve je bestel- of klantnummer bij de hand te houden, zodat we zo snel mogelijk je vraag kunnen beantwoorden.

 

4. Retourneren van een online bestelling na 30 dagen

Als je een artikel wilt reclameren of retourneren dat je meer dan 30 dagen geleden hebt ontvangen, dan is het een garantiegeval dat vooraf gecontroleerd dient te worden.

Stuur in dit geval alle benodigde documenten per e-mail naar maxizoo.be

  • Bestelnummer
  • Klantnummer
  • Gedetailleerde omschrijving van het garantiegeval of de reden voor de retourzending
  • Afbeeldingen van het artikel of het garantiegeval

Houd er rekening mee dat het onderzoek van je klacht kan leiden tot langere wachttijden en dat wij zelf of de fabrikant moet(en) controleren of de klacht geaccepteerd wordt.

5. Retourneren van artikelen die in de winkel zijn gekocht

Als je een artikel wilt retourneren dat je in een Maxi Zoo-winkel hebt gekocht, kun je contact opnemen met de winkel waar je het artikel hebt gekocht.

Andere Maxi Zoo-winkels zijn niet verplicht om je artikelen terug te nemen.

Stuur deze artikelen ook niet naar ons terug, aangezien we in dat geval de normale procedure voor retourzendingen niet kunnen afhandelen.

 

Houd er rekening mee dat de Maxi Zoo-winkels niet verplicht zijn om online geplaatste bestellingen te accepteren. Neem van tevoren contact op met de winkel om er zeker van te zijn dat het artikel kan worden teruggenomen.

 

6. Afhalen gewenst

Alleen als je je bestelling via een vervoerbedrijf hebt ontvangen, zorgen we ervoor dat het artikel wordt opgehaald.

Neem in dat geval contact op met de klantenhotline: 03 80 80 447 (maandag t/m vrijdag van 9.00 uur tot 18.00 uur).

Als je je levering via DPD hebt ontvangen, geef je je pakket zoals hierboven beschreven bij een DPD-pakketpunt of DPD-bezorger af. DPD-locaties vind je hier.

 

De belangrijkste vragen over "Retourzending en retouren"

Waar kan ik de status van mijn retourzending zien?

Wat moet ik doen als ik geen retourbon heb ontvangen of deze niet kan vinden?

Kan ik mijn online bestelling ook in een Maxi Zoo-winkel plaatsen?

Hoe kan ik opdracht geven een artikel op te laten halen?

Kan ik artikelen uit meerdere pakketten/bestellingen in één pakket retourneren?